FIVE låtinformation + ev. download?

2011-08-28, 18:39:21 / Kategori: J-Pop Nyheter
Tänkte bjuda er på lite information från det nya albumet FIVE med Ayumi Hamasaki.

1. progress (5:05)
Song: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Lyrics: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Music: Yuta Nakano (composer)
Arrangement: Yuta Nakano (arranger, string arrangements)

2. ANother song feat.URATA NAOYA (5:21)
Song: Ayumi Hamasaki (lyrics), URATA NAOYA (song)
Lyrics: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Music: Yuta Nakano (composer)
Arrangement: Yuta Nakano (arranger)

3. Why... feat.JUNO (3:57)
Song: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Lyrics: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Composer: Kazuhiro Hara (Composer)
Arrangement: Yuta Nakano (arranger, string arrangements)

4. beloved (5:19)
Song: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Lyrics: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Composer: Yasuhiko Hoshino (Composer)
Arrangement: Yuta Nakano (arranger, string arrangements)

5. BRILLANTE (5:58)
Song: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Lyrics: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Composer: Tim Wellard (Composer)
Arrangement: Yuta Nakano (arranger, string arrangements)

* På CD+DVD versionen är BRILLANTE hela (10:05) lång
vilket betyder att det finns en gömd låt (hidden track) efter BRILLANTE.

6. beloved (Orchestra version) [bonus track för CD version] (6:10)
Song: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Lyrics: Ayumi Hamasaki (lyrics)
Composer: Yasuhiko Hoshino (Composer)
Arrangement: Yuta Nakano (arranger)



Nu har jag redan hela albumet hemma så jag vet redan vad denna Hidden Track är för något. Jag tänkte även avslöja det men jag skriver redan nu att jag avslöjar detta längst ned på detta inlägg så för de som inte vill veta behöver inte läsa nedanför nästa bild.

Jag undrar dock, är det några av er som är intresserade av en eventuell download av detta album? Om ja,så kan jag posta upp en länk här under en vecka innan jag tar bort länken igen. Men då kan ni alla få chans att ladda ner albumet.



Så, angående den gömda låten efter BRILLANTE. Somliga känner sig snuvade på konfekten då låten inte är en ny låt. Det är heller ingen nyinspelad version av en äldre låt. Utan det är en låt från albumet, låten Why... men inte med JUNO som i originalversionen utan istället med Naoya. Låten i sig är även lite mixad och annorlunda från oroginalet. Bättre än så var det inte.




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: