EXILE - 24karats STAY GOLD

2011-11-29, 14:11:00 / Kategori: Dagens Låt
Idag satt jag och tänkte tillbaka lite på min skolgång i Tokyo och fick genast en av mina favoritlärare i huvudet. Hon var en typisk medelålderskvinna med ett par barn och jobbade som lärare. Och främst, hon älskade EXILE. Hon pratade om dem konstant. Otroligt fangirligt och otroligt sött. EXILE blev tvugna att bli dagens låt.

Lite invecklat, men jag ska försklara så gott jag kan. Låten "24karats STAY GOLD" fanns med på singeln "FANTASY" som släpptes sommaren 2010. FANTASY räknas som bandet 33:e singel och med sina 9 låtar räknas den som en double maxi single. Oricon dock räknade FANTASY som ett album då den innehöll fler än 4 nya låtar och FANTASY fick alltså kämpa mot riktiga album på albumlistan istället för singellistan. Men det gjorde inte så mycket. FANTASY knep förstaplaceringen utan problem den första veckan och har totalt sålt över 470'000 kopior. Det gör FANTASY till EXILEs andra mest sålda singel efter "Tada...Aitakute (ただ...逢いたくて)".

Med det så lämnar jag över till grabbarna.


Elina
2011-11-30 / 22:32:38

Hahaha, nej de lät för snälla för hip-hop. Tycker jag. ^^'

Vad hette din lärare? Jag är lite nyfiken, för jag brevväxlar via mail (på engelska, men ändå) med en japansk lärarinna i Tokyo som också är medelålders. :) Men hon sade visserligen att hon gillade Bach... :/

Elin
BLOGG: http://imturningjapanese.blogg.se/ 2011-12-01 / 14:33:25

Ja sa din brevkompis inte att hon inte älskade EXILE är det omöjligt samma. xD Min kära lärare hette Nishii sensei. :)

Elina
2011-12-04 / 22:24:11

Aha, ok. Min brev vän heter Yuko Kasahara. Synd att de inte var samma. :P




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: