Hur amerikaner reagerar på Hatsune Miku

2011-10-04, 10:25:26 / Kategori: J-pop Random
Många av er som söljer vår blogg vet nog redan vem Hatsune Miku är.
Hon är en av många karaktärer från de japanska dataspelen Vocaloid. Med Vocaloid skriver man i text och melodi varpå programmet syntetiserar detta till en låt som val karaktär framför. I spelet kan man välja olika karaktärer och röster men den som har blivit mest känd är just Hatsune Miku. Hon slog snabbt igenom när olika privatpersoner laddade upp musikvideos som de hade gjort i Vocaloid på Nico Nico (liknande YouTube).

Hatsune Miku har ibland fått liv (genom ett hologram) och stått på scen och framfört sina låtar på konserter. Nedan tänkte jag visa en video där amerikanska barn diskuterar detta fenomen.


Sist en bonusvideo på hur skaparna av förra videon egentligen tycker om Hatsune Miku.


MangAnime
BLOGG: http://manganimes.blogg.se/ 2011-10-04 / 12:03:57

Haha måste säga att jag faktiskt håller med många av deras åsikter!

Elina
BLOGG: http://clampigirl.deviantart.com 2011-10-04 / 15:05:21

Omg, hahaha! Det här måste jag visa min kompis på en gång! Störtkul!

Jag är inget stort fan av Miku, men jag håller ändå inte med allt de säger. :P




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: