Tävling om CD från YesAsia

2011-10-01, 19:33:06 / Kategori: Tävlingar

Tävlingen är nu avslutad!



Idag är bloggens ettårsdag och detta firar vi med en stor tävling och ett extra fint pris! Denna gång kan ni vinna en valfri CD från YesAsia.com !


Första pris: Valfri CD från YesAsia
Andra och tredje pris delas även ut (hemlig överraskning).


Att delta i tävlingen är lätt och enkelt! :D


För att delta ska ni göra detta:

★Kommentera i detta inlägg och förklara för oss vilken japansk artist/band som är din favorit. Du skall motivera varför de just är din favorit och varför du vill vinna denna tävling.

★ Lämna information till oss, Namn och en bloggadress eller en mailadress (eller båda). Detta är så vi kan kontakta er om ni vinner.

★ Det är ett plus om ni lägger upp vår bild nedan i er blogg och länkar tillbaka till tävlingen!


Bästa förklaring och motivering vinner!







Slutdatum för tävlingen är : Torsdag 6 oktober kl 18.00




Chiaki
BLOGG: http://xchiaki.blogg.se/ 2011-10-01 / 21:12:51

Åh jag är helt klart med!



Svårt att välja en favorit men jag tror det får bli Hey!Say!JUMP! De ger mig energi, motivation och glädje. Jag vill jättegärna ha deras senaste singel, Magic Power, för alla låtar på singeln är jättebra och jag vill ha en komplett samling, och jag har inte kunnat köpa den då jag måste spara pengar till annat.



Såna här tävlingar är jätteroliga! Jag tänker skriva om den på bloggen ^^

Tokyo - Love
BLOGG: http://sakuradesu.blogg.se/ 2011-10-01 / 22:18:56

Jag skulle vilja vinna en skiva med Miyavi! Miyavi var den första japanska artist jag hörde, kring 2002.. oj, vilken grym entertainer! Jag lyssnar alltför sällan på J-Rock och J-Pop och en fysiskt skiva skulle nog hjälpa mig på traven! Har en del 'blandskivor' från den tiden, men de är ju som sagt väldigt gamla, så en lite nyare skiva vore grymt kul att vinna!



http://sakuradesu.blogg.se/

Tokyo - Love
BLOGG: http://sakuradesu.blogg.se/ 2011-10-01 / 22:23:29

Här har jag länkat till tävlingen! Hoppas på att vinna! Men hoppas också att några av 'mina' läsare nappar på er tävling.



http://sakuradesu.blogg.se/2011/october/jag-ar-med.html

Moa
BLOGG: http://www.momomoa.blogspot.com 2011-10-02 / 00:58:51

Vill absolut vara med! Min absoluta favorit artist är MIYAVI! :) Upptäckte honom när jag var 14 år, och nu fyra år senare är jag fortfarande ett lika stort fan. Han och hans musik har hjälpt mig att våga vara mig själv, under den tid jag behövde det som mest. Han bryr sig inte om att tillhöra någon specifik genre, utan skapar den sorts musik han känner för. Jag både älskar hans musik, och ser upp till honom som person.

Har försökt få tag på hans senaste album, men har inte lyckats hitta något ställe i Sverige (eller ens i Tokyo då jag var där på en kort resa) där jag kunnat köpa det.



Har skrivit om tävlingen på min blogg; http://momomoa.blogspot.com/2011/10/im-turning-japanese-vinn-en-valfri-cd.html

AlexDesu
BLOGG: http://alexdesu.blogg.se/ 2011-10-02 / 04:29:05

Jag skulle jättegärna vilja vara med och tävla! Min absoluta Japanska favoritartist är OLIVIA (aka Olivia Lufkin)! Har tyckt om hennes musik väldigt länge och jag älskar hennes väldigt speciellt stil, underbara röst, grymma låtar, och som plus i kanten är hon extremt vacker!

Ville jättejättegärna gå och se henne live på UppCon 2011, det var liksom världens chans för mig och även om jag kanske inte annars skulle gått på UppCon skulle jag absolut kunnat betala inträdessumman bara för att kunna få se henne live. TYVÄRR krockade detta med studentplaneringen, jag skulle ta studenten inom en vecka efter det och det var alldeles för mycket going on med skola och planering och allt som har med student att göra. Jag hade sån extrem ångest dagen då hon spelade och jag insåg att "shit.. vilken chans jag fick lov att missa.."

Som ett litet plåster på såren vore det underbart att ha hennes skiva, och helt enkelt längta tills jag får en ny möjlighet att få se denna underbara människa live.

Ayumi
BLOGG: http://ayumiis.blogg.se/ 2011-10-02 / 15:35:02

Ayumi Hamasaki är nog min favorit!

Hon är min favorit för att hon var den första jpop sångerskan jag upptäckte och hon har en otrolig röst och en unik stil som inte alla jpop sångare har

Dille
2011-10-02 / 15:36:15

min favorit är Ai Otsuka !♥! Jag älskar hennes röst och hennes låtar och texter går verkligen rakt in i hjärtat på en ♥

Elina
2011-10-02 / 16:36:27

Min absolut största idol, som ni säkert har märkt genom mina kommentarer, är Hamasaki Ayumi. Hon har funnits i djupet av mitt hjärta sedan jag var sex år gammal, och med tiden har jag bara beundrat henne mer och mer. Hon förtjänar verkligen titeln Kejsarinnan av j-pop, för hon har kämpat att få den. Med en massa olika musikstilar, allt från ballader till rock, kan man lätt hitta något man gillar. Hennes röst är underbar och texterna likaså. Även dem är lätta att relatera till. Hon förstärker känslan av sorg eller glädje genom att sjunga ut vad hon känner. Även om det inte är hon som komponerar musiken varje gång, så måste jag beundra den med, även om jag tycker att den blivit något sämre de senaste åren.

Min största dröm har länge varit att se henne live, och för att vara ärlig har det krupit fram någon tår bakom ögonlocken när jag sett en konsert som man har laddat hem. Med en CD är drömmen nästan där, för rösten och musiken är det viktigaste.

Tack för att du/ni läste.

Jinni
BLOGG: http://www.smalochsnygg.se 2011-10-03 / 08:27:55

Hej och grattis till ert ettårs-jubileum.

Jag älskar Hamasaki Ayumi, har gjort sedan jag var utbytesstudent i Japan år 2000.

Det skulle vara jätteroligt att vinna!

Kram Jinni

Cassie
BLOGG: http://luciferz.blogg.se/ 2011-10-05 / 15:28:19

Hej stort grattis :)



Jag är med:D

Jag tror jag skulle vilja vinna en CD med bandet SuG. Har så många idoler men SuG har hjälpt mig i mitt liv så mycket. När jag har hamnat i depression så hjälper dom mig att komma på andra tankar och slutar med stort leende på läpparna.

Det skulle betyda så mycket att få en CD med dom. Man blir gladare när man har en CD att lyssna än att bara gå ut på youtube.



Jag länkar om tävlingen på min blogg. www.Luciferz.blogg.se

kurokage
2011-10-06 / 17:02:33

Detta låter som en kul tävling, i'm in! :D



Mitt favoritband e nog takkii & tsubasa. De får mej alltid att skratta och känna mej glad. Jag bara älskar det när tsubasa bråkar med takkii på konserter och fast att dom är så olika och har sina egna soloaktiviteter så hålls dom ändå ihop och fortsätter som ett duo.

Har nu varit deras fan i lite över ett år nu och jag tycker om dom lika mycket idag som jag gjorde då, och jag har alltid vilat fara på deras konsert,få se om det blir något av det.

Jag vill skaffa mej deras nyaste singel: journey journey, men föräldrarna låter mej inte göra det pga att de tycker att det är onödigt. Visst så tycker jag just nu bara om en av låtarna, men det är inte låtarna som är viktigaste för mej, utan offshot av musikvideon, där man kan se dom vara sig själva.

tyvärr så kan jag inte länka till tävlingen pga att ja kan inte logga in på mitt blogg...

Linda
BLOGG: http://ibrey.blogg.se/ 2011-10-08 / 12:38:12

Åh en Japanblogg. Den kommer jag bevaka :D




» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: