alan ej längre i Japan

2011-09-15, 12:16:34 / Kategori: J-Pop Nyheter
Min dag börjar med tråkiga nyheter! Sjukt deppigt!


En av mina favoritartister alan har lämnat Japan och återvänt till sitt hemland Kina. Hennes kontrakt med Avex Japan verkar inte ha förnyats och alan har dessutom lämnat Avex China och börjat arbeta med ett nytt skivbolag. Inte nog med det så har även alans exclusive producer Kazuhito avslutat sitt kontrakt (dock producerar han fortfarande för andra avex-artister).


alan har avslutat sitt modellande med tidningen Anecan (vilket hon brukade göra varje månad) och har flyttat ut ur sin lägenhet i Japan.


Detta finner jag enormt tråkigt inte bara för att alan var en av mina favoritartister men även för att hon var den första kinesiska artisten som slog igenom i J-pop-världen med en singel som kom #3 weekly på Oriconlistan. Det känns som att historien tar ett steg tillbaka. (Väsentligt för mig då jag studerar mycket mellan japanska och kinesiska relationer).


Och hennes röst är ju så magnifik! Därför lägger jag upp så många videor just nu. Titta gärna på dem! Har ni inte hört henne innan lovar jag er att ni kommer att hålla andan så bra som hon är!

alan själv uttrycker flytten mer som ett val av henne då hon nu får större chans att kunna umgås med familjen mer. Jag saknar henne i j-popen men jag kommer helt klart fortsätta följa alan i hennes kinesiska karriär och stötta henne för det hon gör!





» NAMN
» E-POST
» URL
Kommentera inlägget här: